FITNESS Z DZIECKIEM – GDZIE I CO POĆWICZYCIE Z MALUCHAMI

Cześć i czołem!

Dziś mamy dla Was garść informacji dla świeżo upieczonych mam i ojców, którzy chcfitness z dzieckiemieliby spędzić aktywnie czas, ale boją się, że dziecko im to uniemożliwi. Nic bardziej mylnego!

Obecnie jest wiele możliwości  aktywnego spędzenia czasu  wspólnie z dzieckiem! Dziecko nie tylko może przebywać obok was, ale może też posłużyć wam do urozmaicenia treningu :)

Jakiś czas temu pisałyśmy wam już o tym, gdzie możecie udać się na fitness z dzieckiem. Wiemy jednak, że wpis wzbudził spore zainteresowanie (ZOBACZ TUTAJ), a do dnia dzisiejszego dostajemy zapytania o to, gdzie można poćwiczyć z maluchem i jakie formy aktywności polecamy.

Postanowiłyśmy, więc wnikliwie zgłębić temat i odświeżyć wpis. Mamy nadzieję, że pomożemy :)

FORMY AKTYWNOŚCI Z DZIECKIEM

- Spacery – to najprostsza forma ruchu, jaką możecie zafundować sobie i swojemu dziecku.

- Pływanie na basenie – zdaniem specjalistów dziecko przyzwyczajać do wody należy jak najwcześniej. Obecnie pływalnie oferują specjalne zajęcia dla rodziców z dziećmi oraz rezerwują na ten czas odpowiednio dużo miejsca w wodzie, więc nie musisz obawiać, że dziecko będzie musiało zmierzyć się z innymi, dorosłymi pływakami.

Ciekawą, kompleksową działalność w tym zakresie prowadzi Le Solei Centrum Rekreacji i Rehabilitacji w Warszawie. Kompleks posiada cały basen tylko dla niemowląt. Dzieci pływają tam w pielucho majtkach, jest możliwość wynajęcia instruktora i… całego basenu :)

- Zajęcia artystyczne/plastyczne – tu fajną opcją są warsztaty muzyczne, plastyczne i fotograficzne dla mam i dzieci prowadzone na warszawskim Czerniakowie w „Motylej Nodze”.

- Fitness - kluby fitness przygotowują specjalne oferty zarówno dla kobiet w ciąży, jak i dla kobiet z małymi dziećmi. Ćwiczenia takie kładą nacisk na schudnięcie po okresie ciąży oraz wzmocnienie całego ciała z zaznaczeniem mięśni brzucha. Dla dzieci to również fajna zabawa, która wpływa również na ich rozwój. Przeważnie zajęcia te kierowane są dla mam z dziećmi między 6 tygodniem, a 2 rokiem życia. Dodatkowo badania wykazują, że pierwsze sześć miesięcy po porodzie to idealny czas na powrót do smukłej sylwetki :)

Przekonane?

Poniżej zamieszczamy, więc listę ciekawych zajęć, z których możecie korzystać :)

  1. Klub Aktywnej Mamy w Active Fitness Klub we Wrocławiu. Zajęcia prowadzi tam Katarzyna Sempolska – specjalistka znana z programów dla TVN Style. Na zajęciach nie tylko wymodelujesz swoje ciało i zgubisz zbędne kilogramy, ale także nauczysz się wykonywać masaż niemowlęcia. Pierwsze zajęcia gratis.
  2. Akademia 4ever w Warszawie proponuje autorską Metodę ARROW – zajęcia prowadzone są na specjalnej, bezpiecznej macie ARROW. Chroni ona delikatne i wrażliwe ciało dziecka przed obrażeniami oraz ułatwia mu poznawanie kolorów, kształtów, liczb.
  3. Taniec z dzieckiem w chuście, czyli zajęcia taneczne dla mam z maluchami, które oferuje warszawski Art Of Fitness. Taniec wpływa pozytywnie nie tylko na ciało, ale także na umysł. Dzięki niemu poprawisz koordynację i  sprawność ruchową, ukształtujesz prawidłową sylwetkę i wzmocnisz mięśnie. Zajęcia są idealne dla dzieci od 0-12 m-ca.
  4. Bardzo szeroki wybór zajęć połączonych z konsultacjami dla kobiet w ciąży i po porodzie oferuje krakowska LaLoba. Klub przeznaczony jest wyłącznie dla kobiet, oferuje dodatkowo masaże, konsultacje dietetyczne oraz organizacje urodzin dla dzieci.
  5. Często także organizowane są specjalne, darmowe spotkania dla mam z dziećmi, np. fitness dla mam z wózkami – BuggyGym. Aktywności takie są wspierane przez fundusze unijne i organizowane przez samorządy. W trakcie zajęć dziecko siedzi w wózku, natomiast mamy wykonują specjalnie opracowane pod kątem ich potrzeb ćwiczenia, m.in. korygujące nieprawidłową postawę ciała, rozciągające, wzmacniające i aerobowe.

Pamiętajcie też, że obecnie większość fitness klubów oferuje wam zajęcia typu „aktywna ciąża”, „aktywna mama” itp. Ćwiczenia przeważnie odbywają się w godzinach porannych. Polecamy sprawdzić grafik w najbliższym fitness klubie, poczytanie forum, opinii na fb i skorzystanie z pierwszej darmowej wejściówki:)

A dla starszych dzieci:

Rolki, rower, sztuki walki, narty i łyżwy.

WAŻNE! Pamiętajcie, że póki maluch nie ukończy 6 miesięcy, musisz zadbać o jego 3 punkty podparcia. Nie wykonuj gwałtownych ruchów, nie szarp, bądź delikatny/delikatna. Dobrze też wcześniej zasięgnąć rady ginekologa, pediatry czy innego lekarza. I najważniejsze dobrze się baw, nie stresuj, bądź szczęśliwym rodzicem. Bo szczęśliwi rodzice to szczęśliwe dziecko :)