JAK OSOBA UPRAWIAJĄCA SPORT POWINNA DBAĆ O WŁOSY?

Jak większość czytelników fitblogów, Ty też na pewno jesteś aktywną, wysportowaną osobą. Dbasz o swoje ciało, nie tylko poprzez ćwiczenia fizyczne i zdrową dietę, ale także korzystasz z drobnych zabiegów upiększających;)

Tak, takie jesteśmy – każda z nas chce być piękna, zdrowa i wzbudzać zachwyt ! Wizytówką każdej zadbanej i zdrowej kobiety jest jej ciało, paznokcie i włosy! Właśnie… włosy… I tutaj, jak często słyszymy, pojawia się największy problem. W trakcie uprawiania sportu, są one narażone na łamanie, wysuszenie i zniszczenia. Do tego częstym problemem jest ich odpowiednie upięcie, tak aby jak najmniej nam przeszkadzały, nie wchodziły do oczu i nie zasłaniały pola widzenia☺ Oj znamy ten problem doskonale. Znamy go również z punktu widzenia osoby uprawiającej sztuki walki (BJJ): ciągle „rozwalanie się” fryzury, niesforne kosmyki, przepocona skóra głowy, czy pourywane pasma….

Postanowiłyśmy więc przyjrzeć się sprawie i poszukać najlepszych rozwiązań ☺ Przy współpracy, z jednym z najlepszych w Polsce, salonem fryzjerskim PJ Jesionkiewicz, przygotowałyśmy cykl artykułów, z których dowiecie się jak dbać o włosy sportowca, jak je wiązać, jakie zabiegi wykonać po treningu.

Dziś, na początek przedstawiamy wywiad z Piotrem Jesionkiewiczem, który podpowie Wam (i nam) jak zadbać o włosy ☺

jesion fryzjer fitness1) Czy osoba często uprawiająca sport powinna dbać o włosy w jakiś inny sposób niż osoba będąca na bakier ze sportem? Czy da się zminimalizować ryzyko zniszczenia włosów nie rezygnując z dotychczasowych treningów?
Przy systematycznym treningu podstawą jest pielęgnacja, szampon i odżywka do codziennego użytku. Dodatkowe mycie w ciągu tygodnia wymaga delikatniejszych środków, nie polecam szamponów głęboko oczyszczających, zbyt często używane przesuszają włosy. Jeżeli już jest taka potrzeba sugeruje mycie wymienne, raz oczyszczający a raz nawilżający/odbudowujący. Przy sportach energicznych a zazwyczaj takie są, należy zwrócić uwagę na akcesoria do spinania, im mniej metalowych elementów tym lepiej, nawet najpopularniejsze gumki zazwyczaj posiadają metalowy łącznik, tak mały element podczas wielokrotnego ruchu i kontaktu np. podczas biegania, ucina/lamie nam włosy. Zwykła wstążka kawałek materiału zawiązany na supeł jest bezpieczniejszy dla włosów, a i nie jednokrotnie ładniejszy;)

2) Jak często podcinać końcówki?
Podcinanie końcówek jest bardzo indywidualne i trening nie powinien mieć większego wpływu na częstotliwość strzyżenia. Ważny jest styl naszego całego życia, jakieś istotne zmiany, stres, zmiana środowiska czy klimatu (wakacje, morze, słonce itp.).

3. Jakich kosmetyków do włosów (nie)używać przed treningiem?
Na pewno nie polecam mycia włosów przed treningiem. Nie dlatego że to szkodliwe, tylko dlatego że za 2h należy je umyć ponownie.

Wszelkiego rodzaju olejki powodują wyślizgiwanie się włosów z kucyka itp. (wyjątkiem jest trening w dużym słońcu, wtedy zamieniamy komfort treningu na zdrowie włosów i ozywamy olejków z dużymi filtrami UV).

4. Jak pielęgnować włosy narażone na częsty kontakt z basenowym chlorem?
Jeżeli chodzi o basen i chlor, to podstawą są gumowe czepki (same w sobie nie są szkodliwe ale sposób zakładania i zdejmowania na pewno nie oszczędzi włosom katorgi). Chodząc na basen należy zaopatrzyć się w szampon głęboko oczyszczający. Ja polecam Paul Mitchell Clarifying Shampoo Three, który zapobiega pojawieniu się zielonego odcienia włosów, spowodowanego działaniem pozostałych na włosach chloru i minerałów, które mogą zostać zamknięte w korze włosa podczas kąpieli. Po umyciu włosów koniecznie użyj odzywki głęboko nawilżającej.

Pamiętaj o dokładnym wysuszeniu włosów, szczególnie zimą. Wychodzenie na zewnątrz z mokrymi włosami podczas minusowych temperatur również nie sprzyja włosom i podobno zdrowiu;)

fitness, fryzjer, fryzura5. Jak skutecznie nawilżyć włosy wysuszone przez saunę?

Gorący prysznic, kąpiel czy częste wizyty w saunie nie dodają urody włosom. W tej suchej wyparowuje z nich woda, stają się sztywne i matowe, w wilgotnej zaś chłoną wodę i trudno je ułożyć. Temperatura ponad 50C może też uszkadzać i osłabiać cebulki włosów.

Jednakże sauna może stać się idealnym miejscem na pielęgnację włosów. Zanim wejdziesz do sauny odpowiednio przygotuj włosy. Możesz wysmarować włosy odżywczym olejem – takim, jakiego używasz do olejowania włosów lub po prostu jednym z łatwo dostępnych np. olejem kokosowym. Wtedy zabezpieczysz włosy bez dużą utratą wody. Sprawdzają się też wszelkiego rodzaju maski. Ja polecam Olaplex no3 
http://pjszop.pl/olaplex/olaplex2015-05-15-13-04-07/olaplex-no-3-hair-perfector-detail
. Powinnaś również zaopatrzyć się w
specjalną czapkę do noszenia w saunie i regularnie przykrywać nią włosy (może też być suchy ręcznik). 

Jednak proszę pamiętać aby po saunie umyć włosy a przede wszystkim głowę (skóra głowy mogła zostać zbyt mocno nawilżona, a skutkiem ubocznym jest nadmierne przetłuszczanie).

Na koniec dwa słowa od nas o zabiegu regeneracyjnym Olaplex. Postanowiłyśmy z niego skorzystać, bo słyszałyśmy że doskonale regeneruje zniszczone włosy. I nie zawiodłyśmy się ! Sam zabieg przyjemny połączony z masażem skóry głowy :) A włosy ? Te wyraźnie odżywione, gładsze i zdrowsze, a dowód na powyższym zdjęciu :)