Sugarfree, czyli tam gdzie tradycja miesza się z fit-nowoczesnością :)

Dziś temat jakże pyszny :D Z racji miłości do słodyczy postanowiłyśmy ponownie zgłębić temat fit-słodkości i przy okazji poczytać o nawykach żywieniowych Polaków. Wiedza bezcenna i zaskakująca :) ciasto, fit, fitness, Sugarfree, cukiernia

Z różnorodnych badań i publikacji naukowych wynika bowiem, że Polacy sporo wiedzą nt tego, jak powinna wyglądać ich dieta. No właśnie… wiedzą i na tym kończy się ich „zdrowe odżywianie”. Niestety, aż 19% Polaków nie potrafi zastosować w praktyce nabytej wiedzy. To jednak jeszcze nie przeraża. Gorzej, że aż 16% z nas nie wyobraża sobie życia bez fast fooda! Wszystko to efekt zabiegania, braku czasu, pogoni za materialnym szczęściem i niedocenianiu zdrowia. Czy zawsze tak jest, że aby coś docenić, trzeba to stracić? Dlaczego nie możemy, wzorem innych społeczeństw (Japonia, Norwegia, Dania) po prostu zdrowiej żyć, jeść, ćwiczyć? To takie proste :)

Okazuje się, że duża część Polaków uwielbia podjadać… na ogół chipsy, paluszki i inne nie wartościowe przekąski. A wystarczyłoby zastąpić to czymś zdrowszym, a równie pysznym, jak np. garścią orzechów, upieczonymi warzywami maczanymi w humusie czy… mandarynkami :) Na nas działa!

Wśród innych grzechów: unikanie jedzenia 5 posiłków dziennie (wystarczają nam 3! A co! nie będziemy się przejadać :P ), picie zbyt małej ilości wody, no i w końcu brak ruchu!

ciasto, fit, fitness, Sugarfree, cukierniaPocieszający w tym wszystkim jest fakt, że duża grupa rodaków docenia… kuchnię tradycyjną, reprezentowaną przez nasze mamy czy babcie. Doceniamy nie tylko walory smakowe takiej kuchni, ale także właściwości zdrowotne. Przecież nie ma to jak samodzielnie uwędzona wędlina, ryby, sery, zupy, kotlety, do tego tradycyjne wypieki. Doceniając to wszystko nie można jednak zapomnieć, że przecież w takich właśnie pysznościach kryje się… biała mąka, cukier, gluten czy wiele innych składników, które uznamy za niezdrowe… znalazłyśmy sposób, co zrobić, aby połączyć smak tradycji z nowoczesnym dbaniem o figurę i o zdrowie! Znalazłyśmy cukiernię Sugarfee :) Jej właściciele dbają, aby smak ich wypieków niczym nie odbiegał od tradycyjnych pysznych ciast, ale wprowadzają także pewne modyfikacje, wariacje na temat J Wszystko to bez białego cukru i mąki pszennej z obniżoną zawartością tłuszczu. Do wyboru są też orkiszowe biszkopty i same naturalne składniki.

Poniżej przeczytacie porady od współwłaściciela Sugarfree – Piotra Skarżyńskiego, który podpowiada, jak sprawić, żeby słodkości były FIT i smakowały przy tym idealnie :)

Ostatnią rzeczą jaką można powiedzieć o tradycyjnych słodyczach, które kupujemy w cukierni, czy markecie to to, że są fit. Mają wysoki indeks glikemiczny m.in. przez użycie cukru i białej mąki. Wysoki indeks glikemiczny powoduje skoki cukru we krwi, a co za tym idzie ataki głodu, a to nie sprzyja zgrabnej sylwetce. Poza tym tradycyjne, sklepowe wyroby cukiernicze zawierają dużo pustych kalorii (w 100 gramach 400-500 kcal) – zawarte w nich węglowodany proste odkładają się w tłuszcz, nie są one źródłem energii uwalnianej powoli, tak jak węglowodany złożone. Tłuszcz cukierniczy w nich zawarty, czyli masmargaryna czy frytura, w której smażone są pączki, podobnie zresztą jak cukier rafinowany i syrop glukozowo-fruktozowy, są nie tylko kaloryczne, ale także niezdrowe. Co zatem zrobić, żeby ciastko było fit?

ciasto, fit, fitness, Sugarfree, cukiernia• Należy z niego wyeliminować cukier rafinowany – zastąpić go ksylitolem, stevią i owocami. Mam tu na myśli świeże owoce, domowe powidła a nie przetworzone marmolady, które z owocami nie mają wiele wspólnego.

• Zmniejszyć ilość tłuszczu i zwrócić uwagę na jego jakość. Tłuszcze trans lepiej zastąpić prawdziwym krowim masłem. Warto także używać orzechów, które zawierają zdrowe tłuszcze.

Dzięki tym sposobom wszystkie elementy naszych ciast są zdrowe i fit, a każda kaloria w nich zawarta jest pełnowartościowa. Osoby, które nie mają dostępu do ciast z sugarfree.com.pl zachęcam do przygotowania własnych ciasto, fit, fitness, Sugarfree, cukierniawypieków z pełnowartościowych i zdrowych składników. A jeśli koniecznie chcemy kupić ciastko w cukierni, lepiej wybrać tę droższą i renomowaną. Tanie ciasto zawsze będzie przygotowane z niskiej jakości, niezdrowych produktów.

Zdrowe i pełnowartościowe ciasto może być wykorzystane jako posiłek np. sernik jako posiłek białkowy, by pomóc w budowie masy mięśniowej. Batonik z ziarnami, jako źródło węglowodanów złożonych może być dobrym pomysłem na śniadanie, albo posiłek przed treningiem.

To co dziewczyny (i chłopaki), próbujecie? :)

Ps. Powyższe zdjęcia pyszności to oczywiście wypieki od Sugarfree.